2012. december 31., hétfő

Megerkezes, Chicago es az uj elet!

Az utolso napok Magyarorszagon termeszetesen a Karacsonnyal, a csaladdal es a bucsuval teltek. Nem igazan tudtam magamban hova tenni a pillanatot, nem volt meg bennem az a feszult izgatottsag, ami korabban mindig. Nyugodtan rendezgettem soraimat es ki-be pakolgattam a tulsulyos kis borondomet, remelve hogy valamilyen csoda folytan az majd lead par kilot egyig percrol a masikra. Vegul az osszes nagymama es unokateso meglatogatasa utan, rogton azt kovetoen hogy meg a karacsonyi ajandekaimat is betomkodtem immar 29.8 kilos borondombe (abban a pillanatban mar feladtam a harcot, inkabb kifizetem azt a rohadt tulsulyt), elindultam Budapestre 26-an 5 ora magassagaban, hogy miutan batyamnal eltoltok egy rovidke ejszakat elindulhassak a nagy utazasra. Otodjere. Ezuttal szabadon.

Reggel rendje es modja szerint idoben kiertunk Ferihegyre, rovidke sorban allas utan a LOT check-in pultnal szepen kipengettem a tulsuly dijamat (ami meglepo modon alacsony volt, a majd plusz 7 kilora fizettem ra 15 ezer forintot a transatlantic jaraton) es hosszas integetes utan a security check-nel elkoszontem apukamtol es belevetettem magam az utazasba. Felvasaroltam tetemes mennyisegu kajat (gyulolom a repulos kajat) es elmalmoztam a varso-i jaratom check-in idejeig. A Budapest-Varso jaratom mind az 1 oraja meglehetosen zokkenmentesen telt. Kisult, hogy a gepen legalabb 5en megyunk ugyanazzal a csatlakozassal Chicago-ba, ugyhogy legalabb egy kis valoszinusege volt, hogy az amugy nagyon karcsu atszallasi idomben (1 ora 10 perc) is bevarjak a mi gepunket. Aggodalomra nagyon nem volt ok, mert landolas utan kisult, hogy a varsoi repteren bizony elegge incifinci, raadasul egeszen kozel szalltunk ki a gepbol a check-in gate-emhez, ugyhogy ripsz-ropsz meg a transatlantic jaratom varakozojaban talaltam magam. Ekkor jottem ra, hogy mennyire hihetetlenul, megfoghatatlanul, korulirhatatlanul hianyzott az angol nyelv.

Miutan kenyelmesen elhelyezkedtem ablak melletti helyemen, igyekeztem szepen beturol-beture elolvasni a magammal hozott magazinok minden egyes oldalat, de tetemes mennyiseget toltottem el nezelodessel is. Eletemben eloszor repultem at Noregia felett es azt kell mondjam, lenyugozott majd 10 ezer km magasbol is. Mondjuk hozza kell tennem, hogy mindig is volt valami megmagyarazhatatlan vonzodasom a skandinal felsziget fele, mely egyreszt eredeztetheto az Alexander Skarsgard fele adoniszok iranti rajongasombol... Persze a repulos 5ik orajatol kezdvem mar mindegy volt, hogy mit csinaltam, a percek olmos lassusaggal teltek. Fejtettem rejtvenyt, olvastam konyvet, jatszottam a gepemen, hallgattam zenet es sikerult 1,5 orat aludnom is valamilyen kaprazatos okbol kifolyolag (sosem tudok a gepen aludni). vegre 10 es fel ora utan megkezdtuk a leszallast a chicago-i repterre (avagy mint kesobb kiderult szenvedeseim otthonaba...).

Az igazat megvallva a LOT lengyel legitarsasaggal en nem igazan voltam megelegedve. A gepparkjuk meglehetosen elavult (az ulesen meg mindig ott voltak a hamuzok es peldaul a mi oldalunkban nem is mukodotek a fulhallgatok tehat meg csak filmet nezni sem tudtal a ropke 11 ora alatt...), a kajajuk nem tulzottak ertekelheto (bar az igaz, hogy ebben engem elehhe nehez elbuvolni...) de a csucs a szemelyzet volt. Par ora repules utan egy icipicit kicsapta mar nalam a biztositekot, hogy a stewardessek egyszeruen nem voltak hajlandoak angolul szolni hozzam mindegy hanyszor hoztam tudomasukra elozetesen, hogy en bizony nem beszelek lengyelul, mindemellet gyakorlatilag minden feladatot pofakat vagva hajtottak vegre amivel a vegere mar mar a tureshataromon tulra taszitotttak.... Nem tudom, hogy csak nekem volt nagyon unszimpatikus szamomra a tokeletesen smink nelkuli abrazatom, vagy csak siman utaltak az angol nyelvet (ami egy amerikaba tarto transatlantic jaratnal kurva hasznos), de minenesetre nem igazan zartam szivembe a lengyeleket. Az alapbol 3.15os landolasi idopont helyett sikerult 4.10kor foldet erni, amit mar akkor is nagyon rossz omennek tartottam (habar a szokasosnal tobb idom, 3 oram volt most az atszallasra), de ez az erzes a bevandorlasi hivatalhoz erve oruletes mertekben eluralkodott rajtam. Iszonyu sor kigyozott a hatarnal es a kb 200 emberre 3 azaz 3 hataror dolgozott. Elottunk termeszetesen egy azsiabol erkezo megtomott gep utasai varakoztak, en meg mivel meg masfel ora utan is a border control-nal tengettem az eletemet vegleg feladtam a remenyemet, hogy elerem a 6.00-as jaratomat San Antonio-ba... Es igy kezdodott minden....

Miutan 5.47kor atjutotam a border control-on es felcibaltam a borondjeimet szepen elcsoszogtam az American Airlines pulthoz tanacskozni egy uriemberrel, hogy megis mikor tudnek hazarepulni. Egyebkent a chicago-i O'Hare-en egyetlen pozitiv elmenyem volt, hogy az emberek uton-utfelen meglepodtek mikor kiderult, hogy nem amerikai vagyok (a hataror, az american airlines-os pasi, a security check pasi meg meg par ember akivel szoba elegyedtem) ugy tunik az angolom tenyleg kezd elegge jol alakulni. Kb 20 percnyi alkudozas utan vegul sikerult elernem, hogy felrakjanak egy 9.15kor indulo austin-i gepre, amivel ejfelre Texasba is sikerult volna ernem, Celso pedig eljott volna ernem Austin-ba (1 ora autout). A felteteles modbol kiderithetitek, hogy nem igazan ugy sikerult a dolog, ahogyan az tervbe volt veve. A 9.15-os austin-i jaratot 9.40re tettek at, amivel nem is lett volna tul nagy baj. 10 korul mar sikerult is becsekkolni a gepre, ahol egy vicces jatek vette kezdetet, minek kovetkezteben majd masfel orat uldogeltunk a gepet, anelkul hogy egy pillanatra is elmozdult volna a gephalmaz alattunk. Mindezt kovetoen a pilota bejelentette, hogy mechanikai problemakkal kuzkodik a gep, igy legyunk oly bajosak es faradjunk at egy masik kapuhoz, mivel gepet kell valtanunk. Mindenki osszepakolta cok-mokjat es szepen atfaradtunk a terminal masik vegebe, ahol ismet 50 percet vartunk a kapu elott arra, hogy a pilota vegul ismet elunk faradjon es kozolje velunk, hogy neki a megengedett repulesi ideje sajnos lejart es nincs helyettes pilotajuk... ugyhogy a jaratot bizony torlik... En ekkor mar a megkattanas hataran alltam ropke 24 ora ebren, utazassal toltott ido utan es eroteljesen szitkozodtam a letezo osszes nyelven, amin csak ki tudtam preselni magambol egy tisztesseges karomkodast. Miutan mind az 50 utas elkuldte oket a halalba kitalaltak azt a fantasztikus megolast, hogy akkor nem torlik a jaratot, csak atrakjak reggel 8-ra... Kepzelhetitek... Ha szemmel olni lehetett volna... A Chicago O'Hare repuloter osszes dolgozoja egy halomba hevert volna. Ekkor mar korulbelul hajnali ketto korul jarhatott az ido, igy gyors utemben elvonultunk a terminal egy erre kijelolt reszere es igyekeztunk legalabb par orara bekomalni. Hajnali fel otkor azonban mar vertek fel minket a biztonsagi orok, ugyanis a terminal nyitasara mindenkinek el kellett hagynia a terepet. Yay. Igy hajnali otkor felszerelkeztem egy fankkal es egy kaveval es beultem meg 3 orat vegetalni a kapu ele az addigra mar jobaratkent udvozolt utastarsaimmal. Hala istennek a tarsasag legalabb tenyleg jo volt, ugyhogy elszorakoztattuk egymast amennyire energiainkbol tellett. A 8 orai felszallast termeszetesen megint nem sikerult idoben elkovetni, ugyanis bo 45 perces kesessel hagytuk el vegre ezt a francos varost, hogy hazaterhessek (ez egyebkent annak volt koszonheto, hogy az egyik kedves stewardess nem ert be dolgozni idoben...).

Mindezen megrazkodtatasok utan ropke 36 ora utazast kovetoen vegre pentek delben sikeresen landoltam Austinban, ahol kedves parom (es ezentul mar lakotarsam, hehe...) ujjongva fogadott a poggyasz felvetelnel :) Kb. 25 percig le nem lehetett vakarni minket egymasrol, mig vartul a csomagokat, vagy harman is odajottek hozzank, hogy nagyon cukik vagyunk. Hat igen, udv ismet Amerikaban! :)

Egy egy oras autout utan vegul sikeresen hazaertunk majd egy gyors ebed utan en vegetalo uzemmodba raktam magam olyan delutan fel ottol este 10ig... majd a parom altal elkovetett vacsora elfogyasztasa utan visszaajultam az agyba reggel 8ig, mikor is eldobtam C-t dolgozni en meg elindultam ugyes-bajos dolgaim intezesere (bank, bevasarlas es tarsai) majd bevettem magam Zsuzsihoz az utobbi ket honapunk atbeszelesere es legujabb cica gyermekuk megcsodalasara.  Este Zsuzsiekkal es Celso barataival beultunk a Twin Peaks nevezetu sport barba boxot nezni, aminek kb a felet mi Zsuzsival az asztal alatt toltottunk, mert ez az a tipusu fight volt, amiben tobb ver folyik, mint egy A kategorias horrorfilmben.




Vasarnap a delelotti program templom volt, majd egy gyors ebed es nem dogles kovetkezett, mert hogy C kidolt egy harom orara. Este szinten a Twin Peaks-be vettuk az iranyt ezuttal amerikai foci meccset neztunk (Cowboys - Redskins, lebogtunk mint allat).

A mai nap elegge esemenytelenul telt. Fozocskeztunk C-vel, meg epp keszulodunk az esti bulira. Elvegre szilveszter van vagy mi a szosz! Noh mara ennyi. Megyek nezni ahogy C edz. Istenem, de rohadtul szexi! Mindenkinek boldog uj evet egyebkent! :)

Csok

3 megjegyzés:

Vivi írta...

Üdv újra Amerikában csajszi! Nem volt zökkenőmentes az utad, jól "megtréfált" drága Chicagom (az a "francos" város), de jobb később, mint soha. Igazán kár, hogy nem fért bele egy röpke városnézés, de mivel hosszú távra tervezel, biztos vagyok benne, hogy lesz időd még eljutni oda is ;-)
Aranyosak vagytok a képen C-vel, enyhén jól néz ki már ne is haragudj...khm :D
Kívánok neked, nektek nagyon boldog új évet, sok boldogságot, halom sikert és rengeteg örömteli percet. Remélem minden úgy alakul majd 2013-ban is, ahogy eltervezted! ;-)
Sokszor puszillak,
Vivi

p.S.: Alig várom már, hogy hétfőn én is külföldre érjek végre!

Dalma írta...

Draga Isten hozott ujra Texasunkba. :) Latom, nem ment egyszeruen az idejutas. Boldog Uj Evet Kivank nektek. Edeswek vagytok C vel :) Gondolom mekkora volt az orom, az ujra talalkozas. :) Puszi

Flo írta...

Koszonom szepen, lanyok :) A nagy talalkozas vicces volt, mind a ketten gyakorlatilag reszkettunk az idegessegtol, haha. Azert most ezt az egyutteles dolgot nagyon megtudnam am szokni. Es koszi, Vivi, szerintem is rohadt jol nez ki haha... dehat te sem panaszkodhatsz ez ugyben :D :D :D Boldog uj evet nektek csajok!!! Minden jot! :)

Megjegyzés küldése