2012. december 11., kedd

2012. november / Vizum es baratok

Mivel az oktoberi bejegyzesben nem emlitettem a hazautamat igy kikovetkeztethettetek, hogy bizony nem jutottam haza a tervezett idoben... mert hat persze hogy a Sandy nevezetu hurrikan holgy pont akkor csapott le New York-ra amikor en terveztem hazarepulni... Hopsz... Mondjuk Vivi baratnommel ellentetben aki New York-ban rekedve toltotte ezen napokat, en legalabb Texasban ragadtam az ujdonsult kozos apartmanunkban kedves parommal, szoval annyira azert nem volt veszes a helyzet. Nagy duzzogva elfogadtam par plusz napot C-vel :)

Vegul egy denveri es egy frankfurti atszallast kovetoen csak sikerult November 2-an reggel megerkezni Budapestre, ahonnan egy ropke 2 es fel oras auto ut utan megerkeztem haza. Furcsa volt nagyon itthon lenni eloszor. Eleve az, hogy az emberek magyarul beszelnek korulottem remesen fura volt (nekem kint Zsuzsi kivetelevel nincsenek magyar barataim, ugyhogy a kommunikaciom 90%-t angolul folytatom). Az elso 1-2 hetben meg csipobol angolul akartam rendelni mindenhol es ha veletlenul meghallottam egy angol szot egy szorakozohelyen vagy a boltban, ugy ugrottam mint valami ragadozo a zsakmanyra... hehe...

A novemberi honap fokent az osszes letezo csaladtag es barat felkeresesevel telt. Regi, kedvenc szorakozohelyeken leguritott sorokkel vagy borokkal, tancolasokkal, nevetesekkel es persze a legjobb baratnommel. November kozepen szinten volt alkalmam egy kisebb eloadast tartani a helyi American Corner-ben az amerikai tovabbtanulasrol csekely, de lelkes kozonsegnek. Hehe :) Szinten ebben a honapban sikerult concorde-ot megszegyenito gyorsasaggal elintezni a vadonatuj F-es vizumomat, melyet immaron 5 evre bocsatottak rendelkezesemre. Iszonyuan boldog voltam, mikor kezhez kaptam. A vizum igenylesi proceduram kb igy nezett ki: pentek este kitoltottem a SEVIS igenylest, kifizettem a dijat ($235), majd kitoltottem a vizum igenylo papirt (Ne feledkezzunk meg a rendkivul elonyos vizumfotorol) es a ByRex fuvarlevelet majd az ezzel toltott ropke 2 es fel ora utan nyugovora tertem. Hetfon sikeresen elkoltottem ujabb 160 dollart az MKB-ban vizumdij cimen es gondosan elraktam az IMPORTANT feliratu kis kek mappamba. Kedden felhivtam a nagykovetseget hogy ugyan legyenek mar olyan edesek adjanak egy idopontot hogy megvitassam helyzetemet egy konzullal es ezt keszsegesen meg is tettek hosszas adat egyeztetes utan es sikerult mar ugyanazon a heten csutortok reggel fel 9re idopontot kerni. Mar elozo este felkecmeregtem Budapestre ahol egy gyors alvas szunet utan kedves batyamnal, felfegyverkeztem mar-mar gigaszi mereture novekvo mappammal es elcaplattam a Szabadsag terig, ahova mar ismeroskent tettem be a labamat (megjegyzem a belepteto rendszer uj volt, mivel vegre 2 ev utan befejeztek az epitesi munkalatokat). A kedves uriember a bejaratnal el akarta magyarazni nekem a rendszert, mire mondtam neki, hogy koszonom, ez a harmadik alkalmam itt, ugyhogy azt hiszem feltalalom magam (azok a rohadt golyoallo ajtok meg mindig eszmeletlen nehezek). Az interjura magammal kellett hoznom:
  • SEVIS dij befizeteset igazolo kivonatot
  • Vizum igenylesi nyomtatvany Confirmation oldalat
  • ujjbegyeimet (mert persze 10-printelni minden aldott alkalommal muszaj)
  • az MKB-s vizum dij befizetesrol valo igazolas mind a ket peldanyat
  • az egyetem altal kibocsatott I-20 nyomtatvanyt (!!!)
  • az ervenyes utlevelemet (legalabb 3 evig)
  • az egyetem altal kuldott Welcome Letter-t
  • a bankszamla kivonatokat amivel igazoltam hogy van penzem a bulira
  • a ByRex fuvarlevelet
  • es legjobb angol tudasomat a legnyajasabb, legkedvesebb eloadasmodommal koritve
Ennyi papir kell egy vizumigenyleshez...

A konzulbacsival kb egy 5 percet beszelgettem, nagyon kedves es keszseges volt, kerdezte hogy hova megyek, miert eppen oda, hogy talaltam az egyetemet, mit fogok tanulni, hogyan finanszirozom a tanulmanyaimat, hol fogok lakni Amerikaban stb stb., illetve kaptam egy nagyon hizelgo bokot az angol nyelvtudasomra, amitol rendesen dagadt a majam.

Kb 3 ora varakozas es ugyintezes kovetoen jutottam ki az epuletbol es szereztem vissza foldi javaimat (ugyebar semmilyen elektronikai cuccot nem lehet bevinni az epuletbe, de ezt sokan tudjatok mar ugyis) es egy nagy mosollyal illetve egy "Your visa has been approved." papirkat a kezemben szoritva hazafele vettem az iranyt. A vonaton vegre sikeresen megneztem az Up! cimu animacios rajzfilmet, amitol teljesen odaig meg vissza voltam (meg a mellettem ulo ket kislany is, akik mint cukorra a legy, ragadtak ram...)

A honap tovabbi resze az emlitett bulikkal, csaladdal es baratokkal telt. Raszoktattam a kornyezetemet a mexikoi kajara, elkezdtem minden masodik nap edzeni jarni valamint spanyol orakra jarni, hogy vegre egy kicsit megertsem kedves parom anyanyelvet. Az alabbi kepek azt hiszem jobban illusztraljak ezt a honapot, mint az en elmondasaim :) Enjoy!

PS. a legkozelebbi rendkivul hasznos bejegyzesem a TOEFL nyelvvizsgarol fog szolni. Asszem.






0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése