2012. június 27., szerda

Hola! Como estas?

Igen, tudom, az utobbi idoben idegesitoen ramentem a spanyol temara, de hat mit tegyek, elegge az eletem mindennapi reszeve valt mostanaban :)

Szoval itt San Antonioban minden rendben megy, kiveve azt az aprocska tenyezot, hogy az ember ugy erzi, mintha minimum egy kemencebe dobtak volna. A tegnapi nap folyaman ugyanis sikerult kis varosunkban elerni a 117 Fahrenheit-et ami mintegy 47 fokot jelent. Es meg junius nem is a legmelegebb honap Texasban! Ajve! A kibirhatatlan melegnek koszonhetoen kolyokkel a szabadidos elfoglaltsagaink elegge leszukultek vagy belteri elfoglaltsagokra (arcade, konyvtar, muzeum vagy itthon) vagy vizpart melle, mert egyebkent tokeletesen kibirhatatlan ez a meleg. Ilyenkor halat adok az amerikaiak tulzott imadatanak a legkondicionalas iranyaban.

A heteim elegge egy hanguan telnek az utobbi idoben miota kisoreg nincs suliban. Altalaban 10-11kor kezdek reggel (igen, fonokek jofejek, mert tudjak, hogy inkabb a kedves paromnal preferalok aludni, igy reggel mindig be tudok erni idore meg akkor is ha nem kelek fel hajnalok hajnalan), gyereket rancba szedem, kicsit feltakaritok, meghallgatok egy-ket hisztirohamot aztan szepen betuszkolom kisoreget az autoba es elszallitom a taborba. Itt altalaban kb 2 es fel orat tolt el, majd felpakolom a gyereket megint es kovetkezik a delutani szabad program ami a fent emlitett opciok egyike altalaban (medence, konyvtar, allatkert etc. etc.) majd 6 ora korul hazagaloppozunk, megprobalok nemi nemu taplalekot beletomni a gyerekbe (ujabban lealltunk az evesrol mint olyanrol. Gyakorlatilag nem hajnaldo kisoreg semmi mast enni csak gabonapelyhet, no de hat ez van) majd gyors zuhany (ket naponta) es miutan kenyelmesen elhelyeztem a gyereket a tv elott (ja bocs, nem, mert az Ipad elott, ugyanis nem nezunk TV-t, csak Netflix-et a reklamok miatt) 7 ora magassagaban konnyes bucsut veszek kicsiny csaladomtol es felpattanok a kettes szammal jelzett buszra, amin korulbelul 55 percet toltok valogatottan erdekes emberekkel osszezarva. Tegnap este eskudni mernek hogy a csavo aki mellettem ult memoria zavaros volt, mert az 50 perces ut alatt hatszor mutatkozott be nekem es ujra meg ujra ugyanazokat a kerdeseket tette fel nekem.

Hetvege szokasosan jol telt kis lazazassal kezdve. . Penteken ugy dontottunk C-vel hogy lustak vagyunk, meg neki amugy is reggel koran kell kelnie, ugyhogy bebarikadozzuk magunkat az agyba egy nagy adag jegkremmel, nemi alkohollal meg 600 tv csatornaval. Szombat este miutan este 10kor kedves baratom hazakeveredett munkabol gyorsan teljes keszultsegbe vagtuk magunkat es megindultuk 3 baratjaval egyutt (Jesusnak szulinapja volt, ugyhogy ez volt a nagy alkalom ezuttal) Austinba ismet, a 6th streetre. Ezuttal volt szerencsem Marcelo cseszett nagy RAM truck-jat vezetni. Kozoltem a fiukkal hogy en szivesen vezetek, de parkolni nekik kell. Szoval belevetettuk magunkat Austin ejszakai eletebe ami szokas szerint jol telt, a fiuk nyomtak a szokasos bar-hopping rutint azaz hogy minden helyen amit meglatogattunk megittak egy sort meg egy felest, de mivel elegge keson sikerult Austinba ernunk ez nem igazan tunt tul hatasosnak mivel kb 3 klubba jutottunk csak el. Nem tudom irtam e az elozo bejegyzesbe vagy sem, the a 6th Street Austin-ban gyakorlatilag egy szep hosszu utca dugig barokkal meg clubokkal egymas mellet, kicsit olyan mint Siofok csak zsufoltabb.




Szoval miutan hajnali kettokor minden bezart szepen hazaautoztunk San Antonioba. Olyan 4-fel 5 korul mikor megerkeztunk az apartmanhoz en beajultam az agyba, a fiuk meg felutottek egy par uveg sort C apartmanjaban. Igaz nem sokaig sikerult aludni, reggel 8 korul visszacsatlakoztam  fiukhoz, akik azota kellemes allapotba kerultek es kulonbozo mexikoi slagereket enekelgetve nosztalgiaztak az anyafoldrol. Iszonyuan viccesek tudnak lenni. Kedves parom megint bemutatta egyik altalam kedvelt tulajdonsagat a sok kozul, ami meglehetosen jo salsa tudasa. Hehehe :) Szoval reggel 9 korul vegre agyba kerultunk es fel se keltunk fel haromig :)

Vasarnap eltoltottunk egy kellemes ebedet C. baratai tarsasagaban az egyik mexikoi etteremben (raknek be kepet, de ha megnyuznanak se jut eszembe a neve pedig gyakorlatilag hetente haromszor ott eszunk) ahol kellokeppen sokkoltam a tarsasagot azzal, hogy milyen utemben fejlodik a spanyol nyelvtudasom. Hozza kell tennem hogy volt mirol fejlodni, ugyhogy kb nullaval egyenlo volt az ismeretem. Tudtam a szamokat me a het napjait de ennyi. Viszont vasarnap sikerult megerteni egy egeszen komplex beszelgetest es mikor visszatudtam mondani nekik hogy mirol beszeltek, meglehetosen ledobbent arcokat lattam magam korul. Hehehe... sose becsulj ala egy kelet-europait!!! Ebed utan sikerult C-t ravenni hogy ugyan menjen mar el dolgozni, mert en tudom hogy masnapos de faradt, de aki legeny ejszaka legeny legyen nappal is, hehehe... Szoval miutan elhajtottam melozi osszefutottam Pablo baratommal, akivel sikerult egy kellemes kis 4 es fel oran keresztul tarto traccspartit tartanunk nemi Starbucks kave, jegkrem majd egy vacsora megspekelesevel, amihez mar JJ is bekapcsolodott. Kellokepp bebizonyosodott, hogy vele nem jo ha egy helyre kerulunk mert iszonyuan gonoszak tudunk lenni egyutt es szegeny Pablot vegig ugrattuk valamivel. Szoval egy kis plazazas meg hulyeskedest kovetoen szepen hazateleportaltam magam ahova hamarost befutott C is. Mind ezt kovetoen kellemes mely alomba zuhantunk, ahonnan sajnos ideje koran kellett kelnem, mert a megszokott deltol elteroen ezen a heten tizkor kellett dolgoznom hetfon :( Na de sebaj!

A hetem hatralevo resze valoszinuleg hasonlo rutin szerint fog zajlani. A tervek szerint holnap 10-6ig, penteken 10-5ig, szombaton pedig 1-6ig dolgozom, majd edes pihene kovetkezik! Terv szerint nemi mozizassal megspekelve vasarnap az egyik kis latin-amerikai mix barati tarsasagommal, hehe :)

Egyeb irant jovoheten szombaton teljes ket het erejeig megvalok az en imadott Texasomtol, ugyanis kedves host csaladommal kocsikazunk egy gyors cross-country roadtrip-et Texasbol egeszen New Hampshire-ig ( ez egy laza 2000 merfold egyebkent), ahol az ott levo hazukban toltik altalaban a julius honapot. Ok augusztus 7ig maradnak, en julius 20an repulok vissza San Antonioba amikor is megkezdem ket hetes fizetett szabadsagomat, ugyanis kis csaladom ugy dontott hogy nekik igy lenne a legjobb, mert New Hampshire-ben ugyse nagyon van szukseguk ram, suli alatt meg nem tudnak nelkulozni. En meg nagyon nem tiltakoztam. Kevesebb ido a baratoktol meg Texastol tavol. Utazast nagyon nem tervezek, ugyanis penz megtakaritasi programban vagyok a jovovel kapcsolatos terveim miatt, amit egyenlore nem szeretnek itt kifejteni. Elvileg  2-3 heten belul tudok rola meg biztosat, akkor meg jelentek.

Most hirtelen ennyi, akartam irni az amerikaiak erdekes gyermeknevelesi szokasairol (meg a mexikoiakerol is) de elfaradtam a vegere, ugyhogy talan majd legkozelebb!

Jo ejszakat mindenkinek texasi ido szerint hajnali fel egykor! :)

1 megjegyzés:

Dalma írta...

Ha ha en is jarok neha igy, hogy valamirol szeretnek irni de amire oda ernek mar belefaradok az irasba :P Orulok hogy ilyen jol erzed magad ezekkel a sracokkal, aranyosnak tunnek. Meg a baraatod is..hja jaj... Hangolodj csak ra a spanyolra, igy konnyebben megy, birnam ha egy picit is tudnek beszelni. Kellemes hetveget!

Megjegyzés küldése